Met een eigen account kun je panden volgen, opslaan als favoriet, je zoekprofiel opslaan en jouw eigen notities bij een huis maken.
De verkoop van uw woning
Stappenplan verkoopbegeleiding
1. Kennismaking en verkoopstrategie
Als eerste komen we vrijblijvend bij je langs om kennis te maken, en je wensen en onze mogelijkheden te bespreken. We bekijken je woning om de waarde te bepalen, bespreken de verkoopstrategie die het beste bij de markt en je eigen wensen aansluit en geven je advies over de presentatie van je woning. Na deze afspraak doet de makelaar uitgebreid onderzoek en werkt een uitgebreid verkoopvoorstel uit. Deze ontvang je vervolgens binnen enkele dagen.
2. Verzamelen van informatie
Vervolgens gaan we samen een verkoopdossier opbouwen. Hierin verzamelen wij alle relevante informatie van je woning en eventueel van de Vereniging van Eigenaars (VvE). Zo doet de makelaar onder anderen kadastraal onderzoek en vraagt waar nodig stukken op bij het bouwarchief. Zo kunnen we alle benodigde kennis overbrengen aan de aankopende partij.
3. Presentatie
Een professionele fotograaf komt je woning fotograferen, en maakt een video voor de beste online presentatie. Ook wordt er een interactieve plattegrond met bijbehorende NEN 2580 meetcertificaat gemaakt.
4. Online
We zorgen voor een sfeervolle presentatie met een aantrekkelijke verkooptekst. Deze plaatsen we op Funda,en onze eigen website. Ook op onze Facebook pagina wordt je woning gepresenteerd zodat zoveel mogelijk potentiële kopers de woning zien.
5. De bezichtiging
Een spannend moment. We verwelkomen de geïnteresseerden, nemen de tijd voor de rondleiding en beantwoorden al hun vragen.
6. De onderhandeling
In deze fase doen we er alles aan om niet alleen de hoogste koopsom maar ook de meest gunstige voorwaarden voor je te behalen. In de huidige markt verkopen wij veel woningen via een zogenaamde inschrijving, wat inhoudt dat meerdere geïnteresseerden een eenmalig eindbod kunnen doen. Hieruit kiezen we samen het meest aantrekkelijke bod. Via een inschrijving ben je er dus van verzekerd dat je de voor jouw best haalbare deal zal sluiten.
7. De koopakte
Is er een overeenkomst bereikt, dan gaan we over tot het tekenen van de koopakte. De koper kiest de notaris en wij zorgen ervoor dat alle gewenste informatie bij de notaris komt te liggen. Wij controleren de koopakte voortijdig en deze nemen we van tevoren eerst samen door. Tijdens het tekenen zitten we naast je om je bij te staan tijdens dit spannende moment.
8. De financiering
We houden contact met de koper en zorgen dat alles conform afspraak verloopt. Zo heb jij nergens omkijken naar.
9. De eigendomsoverdracht
Een aantal dagen voor de eigendomsoverdracht ontvang je het concept van de eigendomsakte met de bijbehorende eindnota. Ook deze documenten controleren wij en nemen we voor het tekenen samen door. Na de eindinspectie van de woning gaan we naar de notaris voor de levering en dus de sleuteloverdracht.
10. Voorlopig afscheid
Na ondertekening van de eigendomsakte nemen we voorlopig afscheid. Maar ook na de levering staan we altijd voor je klaar voor eventuele vragen.